Jodinėjimo nauda

GERĖJA PUSIAUSVYRA (Kai žirgas juda, raitelis privalo nuolat išlaikyti pusiausvyrą, todėl jo raumenys įsitempia. Trimačiai žirgo judesiai priverčia raitelį įtempti posturalinius raumenis).

 

STIPRĖJA RAUMENYS (Jodinėjant ant žirgo, aktyviai funkcionuoja visos raitelio kūno raumenų grupės. Nors jojimas reikalauja iš žmogaus daug fizinių pastangų, tačiau pastebima, kad daugeliui - tai malonumas).

 

LAVĖJA KOORDINACIJA IR JUDESIŲ PLANAVIMAS, AKTYVIAI FUNKCIONUOJA SPATIŠKI RAUMENYS (sėdint ant žirgo, įtempiami šlaunų adduktoriai (pritraukiamieji raumenys). Jojimas su balnakilpėmis (žemai nuleistu kulnu) padeda įtempti achilo sausgysles ir blauzdos raumenis. Raitelis, išlaikydamas tiesią kūno padėtį judant žirgui, turi įtempti pilvo ir nugaros raumenis. Viršutinių galūnių raumenys aktyviai funkcionuoja kai raitelis savarankiškai vadelioja žirgą).

 

MAŽĖJA RAUMENŲ ĮTAMPA (Ritmiški žirgo judesiai, skleidžiama šiluma silpnina raitelio raumenų spastiškumą. Sėdėjimas raitomis mažina viršutinių galūnių tiesiamųjų raumenų tonusą).

 

DIDĖJA JUDESIŲ AMPLITUDĖ SĄNARIUOSE (mažėjant kūno raumenų tonusui, judesių amplitudė sąnariuose didėja, judesiai tampa plastiškesni).